
В даний час спостерігається незначне зменшення обсягів, але ті порти, які відкриті, стабільно працюють, незважаючи на постійні обстріли.
У першій половині 2025 року морські порти України обробляли близько 40 мільйонів тонн вантажу. Про цей заступник міністра розвитку Громада та територій Андрій Кашуба розказаний В інтерв’ю Ukrinform.
Зокрема, з усього переробленого вантажу 20,3 мільйона тонн – зерно, 9,3 мільйона тонн – руда та 2,1 мільйона тонн – чорні метали.
Кашуба зізнався, що обсяг вантажного обороту зменшується. У той же час він підкреслив, що відкриті порти стабільно працюють, незважаючи на постійні обстріли та складну ситуацію з безпекою.
“Так, дійсно, зараз спостерігається певна крапля томів, але ті порти, які є відкритою роботою, незважаючи на постійні обстріли та складну ситуацію з безпекою”, – сказав чиновник.
Основна причина скорочення експорту полягала в тому, щоб зменшити врожай та посіяну зону через бойові дії та тимчасове заняття.
“Аграрний вантаж – це левова частка результатів переробки в портах. За даними Української асоціації зернового зерна, вже в 2024 році врожай зерна та нафтових культур в Україні становив на 9,5%менше, ніж у 2023 – 75 мільйонів тонн. пояснив Кашубу.
І він додав, що зараз з 18 морських портів, які діяли до повного вторгнення, діє лише десять. Це в основному порти великої Одеси та Дунай-регіон: Південь, Одеса, Чернорск, Ізмаїл, Рені та Уст-Дюнайск.
“Морські порти Миколаєва, Ольбія та Бельгород -Днеестер, з міркувань безпеки, на жаль, не можуть проводити повну діяльність (доставка в цих портах заборонена сьогодні). Ці порти можуть працювати з землею. Морський порт Херсона також залишається закритим”, -сказав Кашуба.
Нагадаємо, що через півтора року роботи українського морського коридору було перевезено 100 мільйонів тонн вантажу.
В Україні показники експорту зерна – незначна політика зменшилася
Новини від Кореспондент.net У Telegram та WhatsApp. Підпишіться на наші канали https://t.me/korrespententnet І WhatsApp