
Через кілька місяців після вторгнення в Україну та каральні обмеження події, накладені у відповідь, Росія накопичила тіньовий флот для перевезення нафти по всьому світу. Зараз все більше і більше доказів того, що Москва почала створювати флот для транспортування скрапленого природного газу. Блумберг пише про це.
Газ є ключовим у планах Кремля щодо збільшення експорту, поповнення державної скарбниці та фінансування його військового транспортного засобу, але він вимагає більшої частки на світовому ринку ППГ, оскільки він майже зупинився в торгівлі. На сьогоднішній день плани розширення заважали американським санкціям, які не дозволили іноземним компаніям вийти на ринок та зупинити пропозицію спеціалізованих кораблів, готових до роботи в арктичних умовах.
Нові європейські обмеження, які з’являться в наступному році та обмежують доступ до портів, ще більше ускладнюють поточну ланцюг поставок.
За даними Equasis, протягом останніх трьох місяців володіння восьми кораблями було передано маленьким відомим компаніям Дубая. У чотирьох з них є клас льоду, і це вже отримало дозвіл від Москви на передачу арктичних вод Росії цього літа.
Хоча Bloomberg не міг безпосередньо пов’язати ці судна з великими російськими компаніями, деталі схожі на маневри для створення флоту тіньового нафтового флоту країни, включаючи використання непрозорих компаній та настільки старих суден, що їх зазвичай доводилося відключити.
У галузі ППГ, яка в кілька разів менша, ніж на ринку нафти, незвично, коли незнайомець купує спеціалізовані судна, які можуть коштувати сотні мільйонів доларів. Щонайменше три танкери також мають страховики в базі даних міжнародної військово -морської організації, яка є “невідомою”, що є ще однією характерною особливістю Темного флоту.
“Існує кілька ознак, які вказують на зусилля Росії створити тіньовий флот для ППГ. Покупка старих кораблів, передачі класів обмерзання в Дубаї та рекордна кількість дозволів на використання Північної Морської дороги вказує на те, що флоти тіні на місці”, – говорить засновник Арктичного інституту.
За даними Equasis, володіння чотирма нещодавно побудованими суднами з класів ICE було передано окремо до управління білими лисицями, яке також базується в Дубаї. Нещодавно Росія затвердила ці судна – північне повітря, північна гора, північне небо та північний Вей – для навігації в Арктиці цього літнього сезону.