
Зростання тарифу Укзалізиції на вантажний транспорт є нерозумним, оскільки компанія отримує достатню кількість коштів від збільшення обсягу вантажу. У той же час, бізнес перебуває у кризі і не може зібрати кошти на стабільність. Про це заявив Генеральний директор Федерації транспорту України (FRTU) Володимиром Гусака, коментуючи ініціативу УЗ щодо гармонізації тарифів на вантажний транспорт, що призводить до вартості перевезення на підприємства.
«Ми цінуємо роль Укзалізиції в захисті України. Але в компанії є багато проблем, в тому числі на західних кордонах і на шляху до морських портів, і це тривожно », – каже Гусак.
У той же час він підкреслив, що головне – дозволити українським підприємствам вижити під час війни, тому ми повинні ввести мораторій на підвищення тарифів державних монополій під час воєнного стану. «Нам потрібні українські підприємства для роботи та зберігання робочих місць, сплату податків. У можливих потребах Укзалізия в додаткових коштах ми повинні детально зрозуміти. Але в будь -якому випадку ці кошти повинні бути залучені за рахунок зовнішньої допомоги та зовнішнього кредитування, оскільки великі державні підприємства також можуть робити це та приватні компанії.
Він нагадав, що Укрзалізія влітку 2022 року має безпрецедентне зростання тарифів, в той же час на 70%, і з тих пір економічна ситуація в Україні навіть покращилася, а також фінансовий стан УЗ.
«Таким чином, жодних показників інфляції та економічних показників не можуть бути виправдані такими тарифами. Тепер ми повинні відмовитись збільшувати тарифи та прямі зусилля щодо залучення зовнішньої допомоги. Ще одне збільшення тарифів залізниць може вбити приватні підприємства.
Відомо, що Укрзалізія ініціює так звану «гармонізацію» тарифів, що збільшить ціну транспорту для всіх видів товарів. Бізнес, у свою чергу, критикував це рішення – адже зараз UZ демонструє стабільну прибутковість і має багато способів збільшити його, в тому числі, продаючи Scrap, який компанія припинила продавати майже рік тому.