
Продовження російського газового транспорту через Україну матиме незначний вплив на європейські ціни на пальне. Блумберг пише про це з посиланням на оцінку аналітичної компанії Бернштейн.
Незважаючи на те, що газовий транспорт не очікується від наступного року, несподіване продовження призведе лише до додаткових запасів близько 5 мільярдів кубічних метрів до кінця сезону опалення. Це менше, ніж в середньому щомісячний імпорт у 2024 році.
За допомогою цього сценарію європейське майбутнє буде лише на 1,4% нижчим, ніж нинішні рівні протягом решти зимових місяців.
Якщо термін дії газу закінчився, він зменшить імпорт газу з Росії приблизно вдвічі більше за наступний рік порівняно з поточними обсягами.
До війни Газпром постачав у Європі більше третини газу, але з тих пір регіон перейшов на диверсифікацію доставки.
Повідомлялося, що Україна не має наміру розширити контракт на перевезення російського природного газу до Європи після 2024 року, але в Українському уряді вжив інших заходів з цього питання.
Слід нагадати, що угода між Нафтогазом України та Газпром щодо організації транспорту, транспортної угоди між Naftogaz та оператором GTS, а також угодою між операторами між GTS та оператором Gazprom було підписано 30 грудня 2019 року. Контракт надає транзит у 2021-2024 рр. 40 млрд. Кубічних метрів газу на рік, але ця умова не завершена.
У 2023 році транзит російського газу через систему передачі газу зменшився на 28,4% (на 5,81 мільярда кубічних метрів) порівняно з 2022 – до 14,65 мільярдів кубічних метрів.