
Європейський Союз повинен переглянути шляхи зменшення впливу CBAM на Україну, одним з яких може бути тимчасове звільнення з цього механізму. Цю рекомендацію дали аналітики в Центрі європейської реформи (CER) Елізабет Корнуго та Аслас Берг у своєму дослідженні «Уроки CBAM: рання торговельні та кліматичні зусилля».
Вони запропонували Європейську комісію, яка готується до першого перегляду та можливого розширення CBAM для підтримки своїх партнерів, що розвиваються, у декарбонізації своєї галузі. У звітах зазначається, що це можна зробити за допомогою політичних консультацій, передачі технологій та фінансової підтримки, що фінансується CBAM.
“Якщо ЄС серйозно ставиться до кліматичного лідера, він повинен надати відчутну підтримку країнам, що розвиваються, в декарбонізації промисловості – перш за все, якщо він хоче підтримати кліматичну дипломатію на плаву”, – сказав Шер.
Вони також наполягають на тому, що ЄС має:
1. Використовуйте дохід CBAM для фінансування політики передачі технологій та підтримки декарбонізації для найменш розвинених країн та країн, що розвиваються.
2. Для того, щоб співпрацювати зі своїми торговими партнерами, з метою підтримки країн, які вони хочуть запровадити системи з вуглецю, допомагаючи їм у розробці та впровадженні таких систем. «Країни, які вже запровадили викиди вуглецю, такі як Великобританія, повинні укласти двосторонні угоди з ЄС, які будуть видані з CBAM та уникати бюрократичної бюрократичної ерипілки, пов’язаної з нею. Це може зажадати, щоб ці країни погоджувались з ЄС щодо прихильності їх торгових систем ЄС », – кажуть дослідники.
3. Зробіть ключову частину вашої кліматичної дипломатії та зовнішньої стратегії підтримки інвестицій для декарбонізації галузі – від фінансової підтримки до передачі технологій.
“ЄС не може просто зосередитись на політиці чистої промисловості в домашніх умовах, а не керувати промисловою революцією за кордоном”, – переконані автори звіту.
Який вплив CBAM на торгівлю та клімат зараз і які прогнози
Аналітики стверджують, що зобов’язання щодо видачі вуглецю та вимоги щодо звітування та звітування в рамках механізму коригування вуглецю були адміністративно обтяжливими для імпортерів та виробників.
Але через рік після їх введення CBAM не має суттєвого впливу на торговельні потоки. Виробники покривають ці адміністративні витрати та продовжують торгувати з ЄС. У той же час, аналітики відзначають, що CBAM вже заохочує інші країни представляти власні ціни на вуглець або механізми коригування.
На думку авторів звіту, з 2026 року відбудуться значні зміни, оскільки імпортерам товарів CBAM доведеться сплатити ціну вуглецю, узгодженого з вулицею ЄС.
“Це підштовхне іноземних виробників зосередитись на обмеженому експорті” чистих “, низьких вуглецевих продуктів до ЄС, перенаправлення більшої кількості вуглецю в інші країни”, -кажуть вони.
Аналітики прогнозують, що викиди не негайно зменшаться, а глобальні ринки CBAM можуть бути розділені між низькими вуглецевими та високими вуглецевими товарами – принаймні до тих пір, поки перший стає більш конкурентоспроможним на глобальних рівнях. Але в довгостроковій перспективі буде більш імпульсивне для декарбонізації продуктів CBAM, що призведе до більш чистого експорту в ЄС і, як правило, зменшує промислові викиди.
Який найбільш сприйнятливий до механізму коригування вуглецю в перехресті роботи аналітики Європейського центру реформ, це означає, що на ті країни, які експортують велику кількість вуглецевих продуктів у ЄС, не впливатимуть на CBAM і не застосовують Внутрішня вартість викидів вуглецю. Багато з них є головною економікою, головним чином із високим або середнім доходом: Китай, Росія, Тюркіє, Великобританія, США.
“Ці країни мають можливість адаптуватися до CBAM – вводячи або посилюючи власні ціни на вуглець (наприклад, Китай, Туреччина та Великобританія) шляхом субсидування промислової декарбонізації (як це робили відповідно до закону щодо зменшення інфляції) або Просто страждання втрати Росії Росії), – кажуть дослідники.
Вони підкреслили, що існує велика економіка, яка буде страждати від CBAM і може вимагати додаткової підтримки ЄС для адаптації своєї галузі до майбутнього з нульовим балансом. Серед цих країн дослідники під назвою Індія, В’єтнам, Бразилія та Україна.