
Такі операції становлять екологічну загрозу, дозволяють Російській федерації приховати походження нафти та ухилятися від міжнародного контролю.
Росія здійснює незаконне перевантаження нафти у відкритому морі поблизу Греції. Про це повідомлений Прес -служба головного розвідувального департаменту Міністерства оборони України в понеділок, 16 червня.
За даними GUR, з липня 2024 року танкер типу Aframax з IMO-NOMER 9247443, який не має західного страхового покриття, має незаконне перевантаження нафти між танкерами прямо у відкритому морі біля Греції та Кіпру.
“Такі операції становлять екологічну загрозу, дозволяють агресору приховати походження нафти, ухилятися від міжнародного контролю та забезпечити його постачання до третьої країни, що обходять санкції”, – повідомляє розвідка.
Гур на платформі війни та санкцій опублікував дані про судно IMO 9247443, яке Росія використовує як плаваючий центр Transship, щоб поставити нафту, що падає під санкції.
Крім того, українська розвідка надала дані про 159 нафтових танкерів, більшість з яких включені в так званий “тіньовий флот” Російської федерації, а також інформацію про 55 капітанів цього флоту.
Загалом портал війни та санкцій опублікував дані про 577 таких нафтових танкерів. Загальна сума ваги ідентифікованих суден перевищує 63 мільйони метричних тонн.
Гур зазначає, що на четвертому році повного вторгнення експорт нафти і газу залишається ключовим джерелом заповнення бюджету Росії. За підрахунками, третина цих доходів у 2025 році спрямована на фінансування війни проти України.
Тіньовий флот активно використовує практику високої ризику в морській логістиці, включаючи відключення автоматичних систем ідентифікації, навігаційного туфінгу, перевантаження нафти вночі без освітлення, використовуючи прапори зручних юрисдикцій, а також реєстрація компаній Forthcar “, -йдеться у повідомленні.
Окрім ухилення від санкцій, «тіньовий флот» використовується Росією як елемент гібридної війни. Випадки участі таких судів у розвідувальних та саботажних операціях були встановлені, зокрема, у Балтійському морі, де вони стежать за військово -морською інфраструктурою, підводними кабелями та іншими критичними об’єктами, доданими до ГУР.
Раніше повідомлялося, що Росія почала супроводжувати своїх комерційних танкерів з “тіньового флоту” у Фінальній затоці з військовими кораблями.
Новини від Кореспондент.net У Telegram та WhatsApp. Підпишіться на наші канали https://t.me/korrespententnet І WhatsApp