
У рамках стратегії повернення міграційних потоків до дофандемічного рівня австралійський уряд оголосив про введення обмежень щодо кількості нових іноземних студентів. Це рішення викликало неоднозначну реакцію в навчальному секторі та суспільстві.
Ключові зміни
- До 2025 року кількість нових іноземних студентів буде обмежена 270 000.
- Кожен вищий навчальний заклад буде наданий індивідуальний ліміт.
- Найбільші абревіатури вплинуть на постачальників професійної освіти та навчання.
Поточна ситуація
За даними на початку 2024 року, в Австралії навчаються близько 717 500 іноземних студентів. Країна традиційно є одним з найбільших міжнародних освітніх ринків у світі. Однак пандемія Covid-19 значно вплинула на сектор:
- Під час пандемії багато іноземних студентів відправили додому.
- Були введені суворі обмеження кордону.
- Після відкриття кордонів спостерігалося різке збільшення кількості студентів:
- Кількість іноземних студентів в університетах на 10% вище, ніж дофандемічний рівень.
- Кількість студентів у приватних установах професійної освіти зросла на 50%.
Причини та цілі реформи
Міністр освіти Джейсон Клер пояснив необхідність реформ за кількома факторами:
- Боротьба з недобросовісними практиками:
- Прийом студентів з недостатнім мовним рівнем.
- Забезпечення недоброзичливої освіти.
- Зарахування людей, які мають намір працювати замість навчання.
- Поліпшення якості освіти: “Ці реформи спрямовані на те, щоб зробити цей сектор кращим і справедливим, а також поставити його на більш стабільну основу в майбутньому”, – сказав пан Клер.
- Рішення проблем з міграцією: Обмеження допоможуть знизити рівень рекорду міграції, що посилює тиск на житловий сектор та інфраструктуру.
Додаткові заходи
Окрім кількісних обмежень, австралійський уряд вживає інших кроків:
- Затягуючи мінімальні вимоги до англійської мови для іноземних студентів.
- Зміцнення контролю над додатками для другої освітньої візи.
- Покарання недобросовісних постачальників навчальних послуг.
Реакція навчального сектору
Реформа спричинила неоднозначну реакцію у галузі вищої освіти. Деякі університети називали ці заходи “економічним вандалізмом”, побоюючись фінансових втрат та зменшенням міжнародного престижу австралійської освіти.